Pražský Semmering
Trať Pražského Semmeringu byla budována v letech 1868 – 1872 (přičemž v posledních dvou letech se budovaly viadukty společností Buštěhradské dráhy. Za počátek samotné stavby je možno označit červenec 1868. Trať měla spojit Hostivici s tehdejším Smíchovským společným nádražím. Pro nákladní dopravu byl provoz zahájen 3. července 1872. Osobní vlaky vyjely o něco později – 16. září 1872. Buštěhradské dráhy byly zestátněny 1. ledna 1924.
Osobní doprava na trati však po celou dobu skomírala. V 90. letech se dokonce uvažovalo o ponechání trati pouze pro dopravu nákladní. Za velké povodně roku 2002 po trati krátce jezdily vlaky náhradní dopravy za trasu metra B.V roce 2010 byla zřízena zastávka Praha-Smíchov na Knížecí v sousedství stejnojmenného autobusového nádraží.
Za Pražský Semmering je zpravidla označován pouze počáteční osmikilometrový úsek z Prahy – Smíchova severního nástupiště do Jinonic, překonávající výškový rozdíl 93 metrů.
K nejvýznamnějším technickým stavbám na trati patří dva památkově chráněné železniční viadukty, vystavěné v letech 1870 až 1872.
Jihovýchodní (či Dolní) viadukt je dlouhý 115 metrů a 23 (25) metrů vysoký. Překlenuje Dalejský potok, ulice Hlubočepskou a na Srpečku a železniční trať do Rudné.
Severozápadní (či horní) viadukt je pětiobloukový a svými rozměry o něco skromnější: dosahuje délky 92 metrů a výšky 20 metrů. Na impozantnosti mu opticky ubírá novostavba při východní straně (další moderní budova by měla vzniknout i těsně v západním sousedství).